İzleyiciler

10 Ağustos 2021 Salı

KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ'NDE OKUMAK

     Eveet dostlarım, hazır üniversite sınav sonuçları da açıklanmışken sizlere kendi okuduğum üniversite hakkında objektif yorumlar yapmak istiyorum. Eğer senin de tercih listende Kırıkkale Üniversitesi yer alıyorsa bloğuma hoş geldin :) 

   Tercih listemde 1. sırada yer alan üniversiteye girmeye hak kazanmıştım. Bende sizler gibi büyük bir heyecanla araştırmalara başladım. Fakat diğer şehirlerdeki kadar kapsamlı bilgilere ne yazık ki ulaşamadım. Bu yazımı da sizler şehir hakkında ufakta olsa bilgi edinin diye yazıyorum. O halde başlayalım.. 

    Ben Merve Keklikci. Ankara'da yaşıyorum.  Kırıkkale Üniversitesi'ne 2017 yılında başladım. Ankara'da yaşadığım için Kırıkkale'ye ulaşım sağlamak benim için hiçte zor olmadı. Üniversite yerleşkesi Ankara istikametinin hemen solunda. Kırıkkale'ye girdiğinizi yolun solunda ağaçların arasından size göz kırpan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ yazılı rektörlük binası ile anlıyorsunuz. 


Yerleşkenin içinde hemen hemen her fakülte yer alıyor. (Bazı bölümlerin fakülteleri şehrin farklı noktalarında) Fakültenize ulaşmak için 3 adet ana kapı mevcut. A, B ve C kapısı. Öğrenciler çoğunlukla B kapısından yerleşkenin içinde bulunan ve bütün fakülteleri gezen ring aracı ile dersliklerine ulaşabiliyorlar.  

A KAPISI

  Not: A kapısından günün her saatinde Ankara'ya giden servis araçları mevcut. 

    Üniversitenin içinde yüzme havuzu, spor salonu, çeşitli etkinlik merkezleri, stadyum, konferans salonları, kapsamlı kütüphane, yemekhaneler, Residorm Öğrenci Yurdu ve Teknoloji Geliştirme merkezi gibi adını sayamadığım alanlar bulunuyor. 

                                              
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ GENEL BAKIŞ


    Rektörlük binasının karşı tarafında bulunan gölet, ilkbahar mevsiminde tadından yenmiyor. Öğrenciler ders aralarında göletin etrafında bulunan kamelyalarda vakit geçirebiliyor. 



    Yazının devamında şehir hakkında güzel şeyler yazmak isterim ama gönlüm razı değil. Bu sebeple bu blog da doğruları konuşacağız.

    Kırıkkale, büyükşehirden gelen dostlarım için çok sıkıcı bir şehir. Boş vakitlerinizde arkadaşlarınız ile eğleneceğiniz herhangi bir sosyal faaliyet ne yazık ki yok :( Hafta sonları sinemaya gitmek için veya alışveriş yapmak için üniversite yerleşkesine minibüs ile ortalama 10 dakika uzaklıkta Podium AVM bulunuyor. İçerisindeki mağazalar, kafeler, eğlence alanları tam olarak beklentinizi karşılamayabilir. 




    Alışveriş merkezinin hemen karşı yolunda otogar bulunuyor. Otogardan çoğu şehre otobüs seferleri bulunuyor. 



    Eee üniversitenin göletinde hoş sohbetlerimizi ettik, alışveriş merkezinde filmimizi izledik. Şimdi sırada yine ulaşımı kolay olan Kırıkkale Merkez Çarşı var. 

    Yukarıda da belirttiğim gibi bu şehir gençler için pekte cazip değil. Çarşı taraflarında belli bir cadde de sırasıyla kafeler ve restorantlar mevcut ama genelde şehrin halkı daha çok kullanıyor. Ben öğrencilik zamanlarımda çarşıya çoğunlukla banka ve kargo işlerim için gittim :/ 

Çarşı haricinde Karaahmetli Tabiat Parkı, Lavanta Vadisi, Keskin Sulu Mağara, Çeşnigir Köprüsü, Silah Sanayi Müzesi, Obaköy Yeşil Vadi, Dinek Dağı ve Hasandede Peribacaları gibi çeşitli harika yerler var. Fakat ulaşım için özel aracınızın olmasında fayda var. 

Karaahmetli Tabiat Parkı(Bahşılı)



    Yazıyı sonlandırmadan önce öğrenci adaylarına ufak bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Kırıkkale'ye çok büyük beklentiler ile gelmeyin. Şehir küçük ve öğrenciler için sadece Yenişehir semti uygun. Gününüzün çoğunluğu kalacağınız yurt veya apartın çevresinde geçip bitecek :( 

    İyi, sağlam arkadaşlıklar edinin ve üniversite hayatınızın hiç hatırlamak istemediğiniz bir anı olarak kalmaması için herkese güvenmeyin. İlk üniversite hayatına adım attığınızda afallayabilirsiniz. Kendinizi aileden uzak hayatınızda suya çok kaptırmayın. Benden sizlere üniversite döneminde çoğu şeyi görmüş bir abla tavsiyesi :)  

Umarım hoşunuza gitmiştir. Aklına takılan ne varsa bana sormaktan çekinme hoşça kal :))



Beni İnstagram üzerinden takip etmeyi unutma:  https://www.instagram.com/merve_isblog/ 



    




2 yorum:

🙏🙏

CİLT BAKIMINDA YAPILAN HATALAR

     Merhaba dostlarım, bu yazıda gerek internette gerekse Instagram üzerinden bilinçsizce yapılmış ve kesinlikle hiçbir işe yaramayan cilt ...